Friday, January 15, 2010

Anak Rogol Ibu Sendiri???

Semalam tengok siaran di tv9 yang Ustazah Bahiyah bersama suami menjadi pengacara tu.. Tajuk malam tadi ialah 'Air Mata Ibu'.Ada sesiapa lagi yang tengok tak?
Tengok tajuk pun dah macam menarik minat kan..yerla sesuatu yang berkaitan ibu.. Sapa kat dunia ni yang tak sayang Ibu??? Turut mengundang artis jemputan Aznah Hamid dan anaknya Sheera Iskandar..Memang manja lah Sheera ni dgn ibunya.Sejuk ja mata menengoknya..
Dalam masa yang sama turut diundang seorang Ibu bernama Atikah(maybe bkn nama sebenar)..
Disitu dia terpanggil utk menceritakan kisah-kisah hidupnya yang penuh berliku. DI ROGOL ANAK SENDIRI!(Nauzubillah).
Mula-mula dia di ceraikan suami dengan talak tiga...Bila dah berpisah, seorang anak lelaki mengikut suami. Bila setelah 18 tahun berjumpa kembali, si Ibu tak putus2 berdoa kepada Allah supaya anaknya dapat menerima dia seadanya..Tapi apa yang diharapkan ibu lain benar yang berlaku...
Tergamak betul anak dia memaksa lantas merogol ibu sendiri????
Aku dengar suara ibu tu menangis teresak-esak pun  aku dah syahdu..Apa lah yang masuk dalam fikiran dia ketika itu sampai sanggup dia melakukan perkara terkutuk tu?????
Dia dah lupa ker siapa yang mengandungkan dia?
Apa la faktor yang menjadi penyebab semua ni berlaku? Kurang didikan atau pengaruh rakan?
Ya Allah, kau bukalah pintu hati anak itu supaya dia bertaubat ke jalan yang benar...

16 comments:

nursarah said...

isk, dahsat!

perubahan zaman seakan menuntut evolusi perangai juga. makin ramai manusia yg berhati binatang.

semuga anak itu lekas2 insaf. Amin

merahitujambu said...

subhanaAllah...nape sampai jadi begitu..
tidakkah kasihan melihat ibu yg sanggup cari ank blk semata tuk berjumpa..melepaskan rindu yg terpendam selama ini...sangup ank berbuat sedemikian rupa..ya Allah..aminkan laa dosa hamba mu ini..

Didi Nadhirah said...

rmai manusia hilang pertimbangan diri

..nOj.. said...

ya Allah manusia akhir zaman x ubah seperti binatang dh... moga Allah jauhkan diri kte dan anak2 dari perkara camtu... amin

xyncaholic said...

nafsu menguasai diri dan minda..
menuju ke akhir zaman..~~

onniey84 said...

Nursarah--mmg dasyat..teralu keji manusia tu..

onniey84 said...

merah itu jambu--Terkejut kan?? Apatah lg si ibu itu sendri...Kita pun merasa sedih bila dgr hal ni.apa lg si ibu yang mengandungkan anak tu selama 9 bln 10 hr

onniey84 said...

didi nadhirah--
Ntah la manusia zaman sekarang...apa nak jadi..

onniey84 said...

nOj--harap2 keluarga kita dan yang lain di perlihara Allah S.W.T dari kejadian yang mcm ni..nauzubillah...

onniey84 said...

xyncaholic--Betull..bila kita turuti nafsu, buruk padahnya,,

~0~ said...

gile keji....xtau la ape nak jadi skang nie

onniey84 said...

betul zedi--benda dah pun terjadi..nak patah balik mmg tak guna, sebelum mati elok lah dia bertaubat

☆ lieya latif ☆ said...

ha ye ke....astagfirullah.....takut lieya .....anak ke syaitan tu....semoga Allah beri pembalasan yg setimpal...

eisyaaaa said...

Ya Allah, sedih nyee :( sanggop btol! tu name nye mmg ta tempah hotel kt neraka. ergh! geram pulakkk

wansteddy said...

tah apa racun si bapak tu bagi kat anak. agaknya dah selalu sogokkan cerita tak baik atau fitnah tentang bekas isteri dia pd anak tu psl si anak tu snggup pedajal ibu sendiri. tp apa2 pn semuanya bergantung pd diri sndiri. anak tak kenang untung camtu la! emo sungguh aku ha..

onniey84 said...

entahlah kawan-kawan...oni pun terkejut dengar cerita ni..harap Allah bg pembalasan kalau dia tak bertaubat...